Bedrijfsmatig vastgoed aankopen of aanhuren met H&W Makelaars

Een bedrijfsobject aankopen of aanhuren

Bij H&W Makelaars kan je altijd een vakkundig advies op maat verwachten om de meest gunstige voorwaarden en aankoop- of aanhuurprijs te realiseren. We helpen jou graag met het aankopen of aanhuren van jouw toekomstig bedrijfsobject.

Laat jouw gegevens achter in het contactformulier en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Emotie is de nummer 1 oorzaak van foute beslissingen

Wij kijken zonder emotie

Wij als H&W makelaars doorlopen dit proces met een neutrale blik. Waardoor wij jou ervan weerhouden om een overhaaste of foute beslissing te nemen.

In 4 stappen een bedrijfsobject aangekocht of aangehuurd

Onze werkwijze

01

Voorbereiding

Onze makelaar inventariseert jouw wensen en behoeften met betrekking tot de aankoop of aanhuur. Ook zijn wij benieuwd naar jouw verhaal en stellen we de eigenschappen van het object vast. 

02

Zoektocht

Door jarenlange ervaring zorgen wij ervoor dat jij het beste advies krijgt met betrekking tot het pand, de markt en algemene ontwikkelingen. Wij zetten hierbij ons netwerk in. Een netwerk dat zijn waarde inmiddels heeft bewezen. Wij gaan mee met de bezichtigingen en denken mee in de mogelijkheden van het object.

03

Onderhandelen en ondertekenen

Wij voeren namens jou de onderhandeling uit. Hierbij geven we ons deskundige advies en nemen we rustig alle opties door.  Denk hierbij ook aan roerende zaken en ontbindende voorwaarden. Als koper en verkoper het eens zijn over de prijs, opleverdatum, ontbindende voorwaarden en eventuele afspraken over roerende zaken, dan is er overeenstemming. Wij maken het papierwerk in orde. 

04

Financieren en overdracht

Als het papierwerk is afgerond en de financiering rond is, dan is het tijd voor de oplevering of overdracht. Vlak voor dit moment inspecteer je, samen met ons, het object, om te zien of deze nog in de afgesproken staat is.

 

Onze bedrijfsmakelaars

Wil je meer weten? Neem contact op en één van onze bedrijfsmakelaars komt (uiteraard vrijblijvend) graag een keertje langs om meer te vertellen over onze werkwijze en strategie. 

Belangrijk om te weten

Vraag en antwoord

Stel de makelaar berekent 2 % courtage en de verkoopprijs is €500.000,-, dan bedraagt de courtage €10.000,-. Je bepaalt vooraf met de makelaar hoe hoog dit percentage zal zijn en welke andere voorwaarden er van toepassing zijn.

Bij verhuur wordt bijvoorbeeld een percentage van de jaarhuuropbrengst gebruikt als courtage.

Nee, deze courtage zit er niet in. Onder ‘kosten koper’ vallen:

  1. Overdrachtsbelasting.
  2. Notariskosten, onder andere voor het opmaken van de leveringsakte en het inschrijven ervan in het Kadaster.

Naast bovengenoemde kosten kunnen er notariskosten zijn voor het opmaken en inschrijven van de hypotheekakte. Indien de koper een aankoopmakelaar heeft ingeschakeld, dan komt de courtage voor deze aankoopmakelaar voor rekening van de koper. Deze worden over het algemeen verrekend via de eindafrekening die de notaris opmaakt.

De kosten van de verkopende makelaar zijn voor rekening van de verkoper.

Contactformulier algemeen

Zie je niets hierboven? Stuur dan een email of bel ons kantoor Haaglanden of Rijnmond