Bedrijfsonroerendgoed taxeren met
H&W Makelaars

Advies op maat

Waarom een taxatie?

Er zijn verschillende redenen om een bedrijfspand te laten taxeren. Voorbeelden zijn:

  • Aankoop van een nieuw bedrijfspand
  • Verbouwing van een bedrijfspand
  • Aanpassing in de financiering
  • Ter ondersteuning van de jaarrekening
  • Diverse fiscale doeleinden
  • Voorafgaand aan de bouw van een nieuw bedrijfspand (ook vanaf tekening)

Wat ook de reden van een taxatie is, H&W Makelaars voert de taxatie graag voor je uit.

Een bedrijfspand taxeren door H&W Makelaars

Elk bedrijfspand is anders

Zo voeren wij een taxatie uit

01

Offerte

Vooraf weet je precies waar je aan toe bent. De offerte kan je online ondertekenen. We plannen direct de afspraak in om te gaan taxeren op locatie. Ook hebben wij vooraf bepaalde gegevens nodig van het pand om de taxatie voor te kunnen bereiden. 

02

Taxeren

Bij de opname gaan we door heel het pand. De taxateur meet het object op, maakt foto’s voor het rapport en zal een aantal vragen stellen. Het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk gegevens verzameld worden over het pand.

03

Uitwerking

Na de opname is het een kwestie van onderzoeken, vergelijken en rekenen. Met al het verzamelde data wordt de waarde zo goed mogelijk onderbouwd. Ook worden de foto’s en bijlages toegevoegd aan het rapport.

04

Taxatierapport

Uiteindelijk leveren wij het taxatierapport online op en ontvang je van ons de factuur.

Wat kan H&W Makelaars voor jou taxeren?

Kantoren

Winkels

Bedrijfshallen

Zorgvastgoed

Grond

Transformatieprojecten

Woningcomplexen

Vastgoedportefeuilles

Onze partners

belangrijk om te weten

Vraag en antwoord

Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adipiscing elit. Ut elit tellus off, luctus nec ullamc orper mattis, pvinar dapibus leo.

Wij streven er naar om binnen 5 werkdagen na opname het taxatierapport op te leveren.

De prijs van een taxatie is onder andere afhankelijk van:

  • Het doel van de taxatie
  • Het object (afmeting/ligging)
  • De snelheid dat de taxatie benodigd is

Indien het een woonhuis betreft:
• Bewijs van eigendom/akte van levering (alle pagina’s in 1 document)
• Indien er sprake is van erfpacht, dan dienen wij tevens de akte van erfpacht te ontvangen
• Eventuele plattegronden
 
Indien het een appartement betreft:
• Bewijs van eigendom/akte van levering  (alle pagina’s in 1 document)
• Indien er sprake is van erfpacht, dan dienen wij tevens de akte van erfpacht te ontvangen
• Splitsingsakte
• Stukken VvE, waaronder:
– Meest recente balans
– Meest recente notulen
– Meerjaren onderhoudsplan, indien er geen MJOP aanwezig is dienen wij een kopie van de polis opstalverzekering te ontvangen
• Eventuele plattegronden

Onze taxateurs

Heb je niet gevonden wat je zoekt?

Contactformulier algemeen

Zie je niets hierboven? Stuur dan een email of bel ons kantoor Haaglanden of Rijnmond